Web Tasarım Firması

 Her türlü işin dijital alandan yürütülmüş olduğu bir çağda işini büyütmek isteyen tüm firmalar, internette de varlık göstermeyi dikkatsizlik etmiyor. İnsanların bulundukları yerden ortak kullanabildikleri web ağı, kitlelere yetişebilmek için büyük avantajlar sağlamaktadır. Bu yüzden bilhassa ticari bir iş yürüten ve kazançlarının yükselmesi alan kişi kitlesinin artmasına bağlı olan firmalar; internette kendilerini ziyaret edecek potansiyel müşterilerini kaçırmamak için bir internet sayfası sahibi olmayı önemsiyor.

Bir internet sayfasına haiz olmak isteyen firmaların ise bu işi yaptırmak için bir web tasarım firmasından hizmet almaları gerekiyor. Eğer siz de bir şirket sahibi olarak internette olmanın avantajlarından geri kalmak istemiyorsanız güvenilir bir web tasarım şirketi ile iş birliği yapmalısınız.

Web Tasarım Şirketi Seçerken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Web tasarım şirketi seçerken dikkate alabileceğiniz özellikler hakkında daha ilkin bir yazı paylaşmıştık. Sadece bu makaledeki ölçütlerin çoğunu web tasarım firmasının iş sürecinde gösterdiği yaklaşımlar ve yetkinlikler üstüne belirlemiştik.

Doğal ki bu ölçütlerin birçoğu hakkında hizmet alacağınız şirket ile işbirliğine başlamadan düşünce edinmeniz pek mümkün olmayabiliyor. Bu makalemizde ise bir web tasarım şirketi ile çalışmaya karar vermeden ilkin o web tasarım şirketi hakkında fikirler edinebileceğiniz ölçütleri açıklayacağız.

Bir Web Tasarım Firmasının Kurumsallığını Yansıtan Ölçütler

Diyelim ki firmanız için bir internet sayfası yaptırmak amacıyla google arama motorunu açıp “web tasarım” yada “web tasarım şirketi şeklinde kelime öbeklerini arattınız. Önünüze çıkan web tasarım firmalarına ilişik siteleri açıp denetim ediyorsunuz. İşte bu makalemizde açıklayacağımız ölçütler, daha bir web tasarım şirketinin internet sayfasını gezerken o web tasarım şirketinin kurumsallığı hakkında düşünce sahibi olmanızı kolaylaştıracaktır.

Referanslarımız

Sektörlerindeki varlığı belli bir süre devam eden neredeyse tüm web tasarım firmalarının internet sayfasında “Referanslarımız” diye bir bölüm vardır. Bu bölümde web tasarım firmasının daha ilkin kendisinden hizmet almış olan başka firmalar için yapmış olduğu web tasarımlar bulunmaktadır.

Web tasarım firmaları bu tasarımları daha önceki tecrübelerini size kanıtlamak suretiyle sergilerler. Siz de bu tasarımları denetim ederek o tasarımları yapmış olan web tasarım firmasının size uygun bir internet sayfası yapmış olup yapamayacağına karar verebilirsiniz.

Referansların Içinde Kendi Sektörünüze Uygun Bir Tasarım Var mı?

Referanslarda sunulan tasarımlar aranızda sizin sektörünüze uyan bir tasarım olup olmadığına, şu demek oluyor ki sitesini gezdiğiniz web tasarım firmasının daha ilkin sizinle aynı sektörde bulunan bir şirket için web site tasarlayıp tasarlamadığına bakabilirsiniz. Böylelikle iyi mi web siteler tasarladığını denetim ettiğiniz web tasarım şirketinin sizin için de bir internet sayfası tasarlayıp tasarlayamayacağına karar verebilirsiniz.

Referanslardaki Tasarımlar Sektörü ve Kurumsallığı Yansıtma Mevzusunda Ne Kadar Başarıya ulaşmış?

Referanslarda sizinle aynı sektörde bulunan bir şirket için yapılmış bir tasarımla karşılaşsanız bile bu tasarımın sektörel uyumu ve kurumsallığı ne kadar yansıtabildiğini sorgulamanız da karar verme sürecinize yarar sağlayabilir.

Referanslardan sektörünüzde bulunan bir şirket için yapılmış tasarıma girdiğinizde tasarımda kullanılan renklere, yazı fontuna, ikonlara bakabilirsiniz. Bu ögelerin bütünlüğü firmanın sektörüne uygun olup olmadığı önemlidir. Bunlarla birlikte tasarımın kullanıcı deneyimine nazaran düzenlenip düzenlenmediğini, site içinde gezinmenin kolay olup olmadığını denetim edebilirsiniz.

İçerikler

Sitesini gezindiğiniz web tasarım firmasının kurumsallığına dair bir çıkarım yapabilmek için site içindeki içerikleri denetim etmenizde yarar var. Gerek yazınsal gerek görsel içeriklerin nitelikli olup olmadığına ve birbirleriyle uyumlu olup olmadığına bakabilirsiniz. İçeriklerin nitelikli olup olmadığını değerlendirirken aşağıdaki sorular üstünden ilerleyebilirsiniz.

İçerikler Kafi Informasyon Barındırıyor mu?

İçeriklerde web tasarım sektörüyle ilgili kafi data bulunuyor mu? Sitesinde bulunduğunuz web tasarım şirketi, işiyle ilgili kafi data ve deneyime haiz mi yada data ve deneyimini içeriklerine aktarabilmiş mi? Bu sorulara verdiğiniz cevaplar karar verme sürecinizi kolaylaştırabilir.

İçerikler Emsalsiz Mü?

Web tasarım firmasının internet sayfasındaki içeriklerin emsalsiz olup olmadığını denetlemek, o web tasarım firmasının işini ne kadar ciddiye aldığına dair bir düşünce verebilir. Maalesef google bir içeriğin emsalsiz olup olmadığını idrak edebilecek bir uygulama sunmamaktadır. Sadece siz içerilerdeki tutarlılığı gözeterek değerlendirme yapabilirsiniz.

İçeriklerde İmla Hatası Ne Sıklıkta Yer Alıyor?

İçeriklerde yazım yanlışının azca olması, web tasarım firmasında tersine bu işle görevli bir eleman bulunduğuna işaret eder. Bu da firmanın kurumsallığını gösterir. İmla yanlışlarıyla birlikte bir yazıyı genel olarak nitelikli icra eden unsurları da arayabilirsiniz.

Örneğin gezindiğiniz site içindeki bir yazıya göz atarken bazı soruları ölçüt olarak tutabilirsiniz. Örneğin yazıları; belli bir kompozisyona haiz mi yoksa gelişi güzel mi yazılmış, hakikaten mevzu hakkında bir çözüme ulaşmaya çalışıyor mu yoksa sırf mevzuyla arama motorlarında yer kapmak için mi yazılmış şeklinde soruları göz önünde bulundurarak okuyabilirsiniz.

SEO

Gezindiğiniz web tasarım sitesini değerlendirirken onun SEO mevzusundaki başarısını da göz önünde bulundurabilirsiniz. Arama motoru optimizasyonu anlamına gelen SEO, arama motorunun üst sıralarda görünmesini elde eden emek harcamalar bütünüdür. Bu yüzden bu konudaki başarıyı değerlendirmek için normal olarak ilk dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan şey göz atmakta olduğunuz web siteyi arama motorunun kaçıncı esnasında bulduğunuzdur.

Fiyatlandırma

Yukarıdaki ölçütlerde başarı gösteren bazı web tasarım firmaları verdiği hizmetlerin fiyatlarını yüksek tutabilmektedir. Kurumlaşmış firmanın çalışanlarına ödeyeceği maaşın çıkması için lüzumlu bir şey olabilen bu durum kimi zaman size yanıltabilir. Bu mevzuda fiyatların yüksek olması, sizde kalite algısı oluşturmamalıdır.

Doğrusu bir şeyin fiyatının yüksek olması onun illaki iyi olduğu anlamına gelmez. Eğer web tasarım fiyatlandırmaları hakkında daha çok data almak isterseniz “web tasarım fiyatları” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Eğer uygun fiyata nitelikli web tasarım hizmeti almak istiyorsanız bizlerden teklif alabilirsiniz; senelerdir başarıyla sonuçlandırdığımız hizmetler arasına sizi de dahil etmekten onur duyarız.

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web Tasarımda Kullanıcı Deneyimi Kriterleri

E-ticaret Pazarlama Nasıl Yapılır?