E-ticaret Pazarlama Nasıl Yapılır?

 

E-ticarette Ürün Pazarlaması Iyi mi Yapılır?

E-ticaret sitesi kurmanın temel amaçlarından biri olarak ürün pazarlamasını doğru yapmak oldukça önemlidir. E-ticarette pazarlama çalışmalarında stratejik olarak meydana getirilen hatalar, pazar yerinde talep oluşturamamaya ve satışlarda olumsuzluğa niçin olur. Bu yüzden e-ticarette ürün pazarlamasının ne işe yaradığını öğrenmek ve ürün pazarlaması için doğru stratejilerin iyi mi uygulanacağını öğrenmek gerekir.

Ürün Pazarlaması Nedir?

Bir ürünün pazar yerindeki tanıtımını ve müşterilere ulaşmasını elde eden çalışmaların bütününe ürün pazarlaması denir. Ürün pazarlaması online olarak yapıldığında buna e-ticarette pazarlama denilebilir. Ürün pazarlaması için meydana getirilen çalışmalardaki amaç, üretilmiş yada toptancıdan tedarik edilmiş olan bir ürünün hitap edeceği hedef kitleyi bulup ürünü o kesime tanıtmak ve meydana getirilen tanıtımın satışa dönüşmesini sağlamaktır.

Ürün Pazarlamasının Önemi

Doğru ve etkili bir halde yapılmış olan ürün pazarlamasının yararları ve önemi, maddeler halinde şu şekilde gösterilebilir:

  • Hitap ettiğiniz hedef kitleyi, şu demek oluyor ki potansiyel müşterilerinizi tanımanıza katkı sağlar.
  • Reklam çalışmalarınızda daha doğru hedefler oluşturursunuz.
  • Rakiplerinizin ürün ve pazarlama şekilleri hakkında informasyon edinebilirsiniz.
  • Şirketinizde üründen, satıştan, pazarlamadan görevli ekipleri ortak bir çalışmada buluşturmuş olmuş olursunuz.
  • Ürününüzün Pazar yerindeki tanıtımını ve konumlandırılmasını daha doğru bir halde yaparsınız.
  • Ürününüze gösterilen ilginin ve ürün satışının artması sağlanır.
  • Müşterilerin ilgisini çeken bir ürün, öteki ürünlerin de merak edilmesini sağlayabilir.

Ürün Pazarlaması Iyi mi Yapılır?

Hedef kitlenizi ve ulaşmak istediğiniz alan kişi profilini belirleyin:

Ilk olarak bir ürünün hangi kesime hitap edebileceği hakkında öngörüler oluşturarak ulaşmak istediğiniz alan kişi profilini belirlemeniz gerekir. Böylelikle potansiyel müşterilerinizin kitlesini tespit etmiş olmuş olursunuz. Hedef kitlesini belirledikten sonrasında bu kitleyi tanımalı ve bu kitlenin satın alma alışkanlıklarını öğrenmelisiniz. Pazarlama stratejilerinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

Ürününüzün tanıtımını doğru ve etkisinde bırakan bir halde yapın:

Hedef kitlenizin satın alma alışkanlıklarını ve sosyoekonomik durumunu tespit ettikten sonrasında, bu tespit üstüne belirlediğiniz ölçütler doğrultusunda ürün tanıtımında uygulayacağınız stratejileri oluşturabilirsiniz.

Şu sorulara yanıt vererek ürün tanıtımınızı kurgulayabilirsiniz:

  • Ürününüzü öteki ürünlerden ayıran ve onu benzersiz kılan özellikler neler?
  • Ürününüz niçin rakiplerinizin ürünlerinden daha iyi?
  • Ürününüzü hedef kitleniz için ideal meydana getiren şey nedir?
  • Sunduğunuz ürünü güvenilir meydana getiren özellikler neler?

Ürün Satışından Elde Etmek İstediğiniz Yararları Belirleyin:

Ürün satışıyla ulaşmak istediğiniz hedefleri belirleyerek pazarlama stratejinizin gelişmesini sağlayabilirsiniz. Bu hedefler şu şekilde belirlenebilir:

  • Gelirin artmasını sağlamak
  • Pazar payınızın artmasını sağlamak
  • Rakip şirket müşterilerinin sizin tarafınıza çekilmesini sağlamak
  • Hedef kitleniz ve müşterilerinizle olan etkileşiminizin devam etmesini sağlamak
  • Marka ve ürün bilinirliğinin artmasını sağlamak

Ürününüzün Fiyatını Belirleyin:

Hedef kitlenize ve ulaşmak istediğiniz alan kişi profiline karar verdikten sonrasında, ürününüzün değerine ve müşterilerin bu üründen sağlayacağı yarlara nazaran ürün fiyatlandırması yapabilirsiniz. Ürün fiyatlandırması yaparken rakiplerinizin fiyatlandırma çalışmalarını ve ürününüzün pazardaki konumunu da göz önünde bulundurmalısınız. Ürün fiyatlandırma hakkında daha çok informasyon edinmek için “E-ticarette Ürün Fiyatlandırma Nasıl Yapılır?” başlıklı yazımızı okuyabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web Tasarımda Kullanıcı Deneyimi Kriterleri

Web Tasarım Fiyatları

Diş Hekimlerine Web Tasarım